U Sunčevom sustavu skrivaju se još dva planeta velika kao Zemlja

Tim britanskih i španjolskih znanstvenika otkrio je minimalno dva planeta veličine Zemlje na rubovima našeg Sunčevog sustava.

21.1.2015.

Nakon što je Pluton izbačen s liste planeta Sunčevog sustava, činilo se da je ona zaključena. No, sad je uslijedilo novo iznenađenje. Još dalje od njega, na rubu našeg solarnog sustava kružen još dva planeta velika kao Zemlja ili čak i veća od nje.

Tim britanskih i španjolskih astronoma došli su do tog zaključka nakon što su promatrali čudno ponašanje desetak udaljenih svemirskih tijela, koje su nazvali "ekstremni trans-neptunski oblici".

Dr. Carlos de la Fuente Marcos, istraživač sa Sveučilišta Complutense u Madridu poslao je pisanu izjavu u kojoj kaže kako nije siguran točan broj takvih planeta, ali je sigurno da ih je najmanje dva.

Astronomi su promatrali kretanja 13 oblika i računali njihovu prosječnu udaljenost od Sunca. Bilježili su inklinacija njihovih orbita u odnosu na ravninu našeg Sunčevog sustava.

Ima ih još

Prema prethodnim istraživanjima ovi objekti bi trebali kružiti oko Sunca otprilike na istoj ravnini kao i osam planeta i trebali bi biti razasuti na 14 milijardi godina od Sunca.

Umjesto toga, astronomi su otkrili da ti objekti oko Sunca na vrlo različitim udaljenostima, a 14 milijardi je samo najmanja od njih.

"Mnoštvo objekata s neočekivanim orbitalnim parametrima dovodi nas do zaključka da neke nevidljive sile mijenjaju raspored orbitalnih elemenata ekstremnih trans-neptunskih oblika", napisao je de la Fuente Marcos u svojoj izjavi.

"Ako se ovo potvrdi, to će biti uistinu revolucionarno za astronomiju", dodao je.

Toma