SENZACIONALNO OTKRICE NASIH ZNANSTVENIKA / Stanice tumora otkrivat ce se za tri sata

Prototip inovativne metode za ubrzanu detekciju mikroorganizama i tumorskih stanica te patogenih organizama predstavljen je u cetvrtak na Institutu Ruder Boskovic (IRB) u Zagrebu.

6.3.2015.

Voditelj Laboratorija za sistemsku biomedicinu IRB-a Mario Cindric je istaknuo kako metoda povezuje biokemiju, genetiku, proteomiku i racunarstvo s klinickom praksom odredivanja tumora i patogenih mikroorganizama te omogucava znatno poboljsanje u medicinskoj dijagnostici. Vezana je uz postupak biotipizacije, odnosno tocnog i brzog odredivanja vrste i soja patogenih mikroorganizama uzrocnika bolesti, napomenuo je.

Za samo tri sata do pouzdane dijagnostike

Istrazivanje koje je IRB provodio u suradnji s Prehrambeno biotehnoloskim fakultetom (PBF) temeljeno je na novom patentom zasticenom reagensu i racunalnoj metodi koja je plod visegodisnje suradnje niza domacih i stranih znanstvenika, rekao je Cindric dodavsi kako ce znanstvenici zahvaljujuci ovoj novoj metodi moci doci do pouzdane dijagnostike u samo tri sata.

Brze odredivanje terapije

Ocijenio je da ce tako, primjerice, pomoci klinicarima da na vrijeme odrede ciljanu terapiju za pacijente.

"Koristenjem ovakve originalne metode biotipizacije, povecava se efikasnost medicinske dijagnostike, pri cemu su smanjena upotreba antibiotika i pravodobno lijecenje tumorskih oboljenja samo neki od mogucih pozitivnih ucinaka ovakve poboljsane dijagnostike", rekao je Cindric dodavsi kako se istovjetan postupak moze primijeniti kod tipizacije tumorskoga tkiva.

To, po Cindricevim rijecima, u konacnici olaksava odluku o tijeku lijecenja i primjeni kombiniranih terapija.

Brave