VIDEO: / Pokraj Zemlje proletio asteroid koji ima svoj vlastiti mjesec

Asteroid koji je u ponedjeljak proletio pokraj Zemlje ima mali mjesec, a prišao nam je najbliže što će jedno nebesko tijelo prići sve do 2027. godine.

27.1.2015.

U ponedjeljak je pokraj Zemlje prošao asteroid 2004 BL86, s najmanjom udaljenošću od Zemlje od oko 1,2 milijuna kilometara. Riječ je o udaljenosti tri puta većoj nego što je ona između Zemlje i Mjeseca. A kako se pokazalo, asteroid ima i svoj vlatiti mjesec.

Asteroid 2004 BL86 otkriven je 2004. godine u istraživačkom centru u White Sandsu u Novom Meksiku. Širok je 325 metara i ovo je bio njegov najbliži prilazak Zemlji u idućih 200 godina. I ne samo to. Ovo je najbliže što će nam se jedan asteroid približiti sve do 2027. godine.

Binarni sustav

Oko 16 posto asteroida većih od 200 metara su binarni sustavi, što znači da imaju još jedan mali mjesec koji kruži oko njih, a kod nekih je riječ i o dva.

Astronomi iz Goldstonea u Kaliforniji snimili su 20 radarskih snimki asteroida 2004 BL86, koje su otkrile mali mjesec promjera 70 metara. Od njih je napravljen ovaj film.

//www.youtube.com/embed/1y7CYf4X3Lo