Čimpanze tuguju zbog smrti kao i ljudi

Znanstvenici su snimili grupu čimpanzi koja je oplakivala i brinula se za stariju ženku što je preminula. Ostali su uz njezino tijelo još nekoliko dana nakon smrti.

27.4.2010.

Čimpanze, najbliži čovjekovi rođaci na evolucijskom stablu, svjesne su smrti kao i ljudi, pokazala su istraživanja.

"Za nekoliko osobina, kao što su sposobnost razmišljanja, govora, korištenja alata i svijest o sebi, smatralo da se baš po njima čovjek razlikuje od životinja. A onda je znanost dokazala da su te razlike mnogo manje", objasnio je James Anderson sa sveučilišta Stirling u Velikoj Britaniji, glavni autor jedne od dviju studija objavljenih u američkom časopisu Current Biology.

"Svijest o smrti jedna je od psiholoških pojava za koje se dugo smatralo da pripadaju samo ljudima", nastavlja Anderson.

No, "promatranja reakcija čimpanza na smrt druge životinje, kao i životinje koja ugiba, pokazuju da su te životinje itekako svjesne smrti", naglasio je istraživač.

Tijekom istraživanja znanstvenici su snimili grupu čimpanzi koja je oplakivala i brinula se za stariju ženku što je preminula. Ostali su uz njezino tijelo još nekoliko dana nakon smrti.

Drugi su znanstvenici, pak, primijetili kako ženke sa sobom još neko vrijeme nose tijela mrtve mladunčadi.

Samit