Pobuna zbog 'nevidljivog' poreza, ministarstvo pokreće istragu

4.11.2014.
6:31
VOYO logo

Kako se čini, u Francuskoj je skuplje biti žena nego muškarac.

Analiza cijena nekih identičnih proizvoda namijenjenih ženama i muškarcima pokazala je da su ženska pakiranja neopravdano skuplja, upozorile su članice Georgette Sandsa, francuske udruge koja se bori za ženska prava. Pokrenule su online peticiju kojom od trgovina u Francuskoj traže da ukinu "nevidljivi ženski porez", koji, tvrde, imaju brojni proizvodi i usluge namijenjeni ženama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U sklopu kampanje koju provode, članice ove udruge potrudile su se te su po raznim trgovinama fotografirale iste proizvode namijenjene muškarcima i ženama, a kod kojih je roza pakiranje uvijek nešto skuplje od plavog iako se radi o gotovo identičnom proizvodu.

Primjer s britvicama

Primjer cijena britvica poslužio im je kao naslovna fotografija u kampanji za peticiju. Fotografija prikazuje dva paketića britvica, jedan u ružičastom pakiranju namijenjen ženama i drugi u plavom pakiranju namijenjen muškarcima. Ženske britvice prodaju se po cijeni od 1,80 eura, a muške koštaju 1,72 eura. I to unatoč činjenici da paketić za muškarce sadrži deset komada, a ženski paketić samo pet komada. Ovaj fenomen nazvan je 'ružičasti' ili 'ženski' porez.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U poznatom francuskom supermarketu uočili su još jedan proizvod sa "ženskim" porezom. Dezodorans namijenjen ženama, čiji miris traje 48 sati, prodaje se po cijeni od 4,15 eura, dok isti proizvod u crnom pakiranju za muškarce košta 4,11 eura.

Nesrazmjer cijena nije uočen samo u supermarketima i nije riječ samo o proizvodima, već i uslugama. Tako šišanje i feniranje u jednom frizerskom salonu muškarcima se naplaćuje osam eura, a ženama 13 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Poznato nam je da je sličnih istraživanja bilo i u Sjedinjenim Američkim Državama, i znali smo da postoje razlike, ali ne onolike kolike smo sada uočili", ogorčene su Francuskinje.

Fotografije sve govore

"Nakon tri sata hoda po mom kvartu napravila sam oko petnaest fotografija koje govore same za sebe", rekla je jedna članica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampanja ima potporu Pascale Boistard, državne tajnice za ženska prava, koja je na Twitteru podržala peticiju kojom se od trgovina traži da ukinu "ženski porez".

Brave
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Barbapapa
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo