Novi trend na tržištu nekretnina uzima sve više maha, o čemu se radi?

Neke kuće se odmah prodaju, neke kupca "traže" i godinama. Rješenje je ponekad veoma jednostavno. "Home Staging", to je profesionalna priprema nekretnine za prodaju.

23.4.2014.
9:00
VOYO logo

Svi smo uvjereni da smo potpuno racionalni kad nešto kupujemo, a osobito kad se kupuje nekretnina za koju treba izdvojiti i po nekoliko stotina tisuća eura. Zapravo, ništa nije tako iracionalno kao kupovina, čak i kuća i stanova. Iz neke kuće bi potencijalni kupci najradije odmah izašli, a kod druge su odmah spremni potpisati ugovor, čak i ako je krov nagnut ili je podrum vlažan. Zašto? To znaju profesionalci kao što je Fernando Dieball.

Scenograf nekretnina

On pokazuje kroz kuću koju je upravo pripremio za prodaju, piše Deutsche Welle. Odmah primjećuje paučinu u kutu novouređene spavaonice i čisti je rukom: "To ide užasno brzo, samo ako par dana nitko nije u kući", pravda se. On je već neko vrijeme ''Home Stager'' (to bi se moglo prevesti kao "scenograf nekretnina") i ne može tek u nekoliko riječi objasniti, što je to zapravo: "Mi na koncu želimo da se kupci zaljube u kuću koju trebaju kupiti. Moraju ući u nekretninu, pogledati okolo i odmah se dobro osjećati i prestati razmišljati o bilo čemu drugom."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I u Njemačkoj postoje gradovi i pokrajine gdje nikakvi trikovi ne pomažu kad treba naći nekoga tko ima dovoljno novca za kupiti nekretninu. No, grad Köln nipošto ne pripada u tu kategoriju. Ovdje se traže kuće i stanovi, ali malena kućica, stara tridesetak godina u blizini tog grada već više od godinu dana traži kupca.

Angela Schmitt je vlasnica kuće i shvatila je da mora promijeniti strategiju prodaje. "Promijenili smo ured za posredovanje i novi posrednik nam je predložio da angažiramo ''Home Stagere''. Prije toga nismo ništa znali o tome i tu smo se potpuno pouzdali u mišljenje posrednika."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tako je u tu kućicu došao Fernando Dieball.

Manje je više

"Kao prvo, dobro pogledam cijeli objekt, pritom radije ništa ne govorim niti pitam, nego puštam da sve na mene ostavi dojam, kao da sam želim kupiti tu kuću. Tek nakon toga napravim koncept kako bi istaknuo prednosti kuće i, koliko je moguće, sakrio nedostatke.''

Tekst se nastavlja ispod oglasa

''Manje je više", objašnjava svoje osnovno načelo jer je cilj pogoditi ukus što šireg kruga potencijalnih kupaca. Svaka ekstravagancija će polarizirati kupce: možda će se naći netko tko će biti oduševljen, ali će ih biti i mnogo koji će pobjeći glavom bez obzira.

Kod svih tih predmeta, Dieball se služi svojom zalihom namještaja i ukrasnih predmeta koja postaje sve veća. Jer ponekad mora kupiti neki novi predmet koji će pristajati u nekretninu koja se želi prodati i obraćati se publici koja bi mogla biti zainteresirana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takvo "šminkanje" nekretnina nije ništa novo, u SAD je još od sedamdesetih godina prošlog stoljeća uobičajeno prvo pustiti profesionalca da uredi nekretninu prije nego što se ona ponudi tržištu. Taj trend se već proširio i po Velikoj Britaniji i Skandinaviji, a od prije nekoliko godina se širi i Njemačkom.

Košta, ali se obično isplati

Naravno, takva priprema košta. Angela Schmidt je morala platiti oko pet tisuća eura za takvu pripremu kuće koju želi prodati i koja je zapravo njoj trebala donijeti novac. Sad pak želi hitno naći kupca koji će joj nadoknaditi i ovaj dodatni izdatak, a Dieball je siguran da će to uspjeti: "Samo sa odličnim fotografijama koje smo na kraju napravili u ovoj kući javilo se mnoštvo zainteresiranih. A među toliko kandidata netko će onda biti i kupac."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

http://www.dw.de/i-ku%C4%87a-treba-%C5%A1minku/a-17582354

Brave
Senorita 89
Versailles
Brak na prvu
Samit
default_cta
Tajne vinove loze
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Brak na prvu Australija
default_cta
Pirata i kapitano
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo