Znate li zašto većina cijena završava na ,99?

Jeste li se ikada zapitali zašto većina trgovina cijene proizvoda predstavlja u obliku 'x,99' kuna.

3.5.2011.
16:18
VOYO logo

Možda se čini glupim staviti cijenu nekog proizvoda da bude jednu lipu, (euro) cent ili američki cent niža, ali ova cjenovna strategija primjenjuje se najmanje već sto godina. Stručnjaci ne mogu sa sigurnošću reći tko je osmislio taj trgovački trik, ali s lakoćom mogu potvrditi i objasniti njegovu učinkovitost.

Takvo formiranje cijene temelji se na teoriji da se, zato što čitamo slijeva nadesno, prva brojka cijene jače urezuje u naš um. Upravo zbog toga će potrošači prije kupiti proizvod koji košta naprimjer 9,99 kuna, a ne identičan proizvod koji stoji točno 10 kuna, piše metro-portal.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osim toga, ljudi često ne žele zamarati um i ne žele trošiti energiju na razmišljanje i donošenje odluka o kupovini proizvoda, osobito kad je riječ o onima nižih cijena, pa je lako moguće da brojeve iza glavne vrijednosti uopće ne uzimaju u obzir.

Jeftini i nejeftini proizvodi

U članku Erica Andersona i Duncana Simestera, stručnjaka za marketing i menadžment, objavljenom u časopisu Harvard Business Review, objašnjava se kako ,99 ustvari predstavlja varku kojom prodavač želi uvjeriti potrošača da je određeni proizvod na sniženju. Većina potrošača nesvjesno nasjeda na to i vjeruje kako su dobro prošli kupovinom tog proizvoda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, postoje trgovine koje stavljaju pune cijene na proizvode. Kao primjer navode trgovine J. Crewa i Ralpha Laurena – oni na svoje proizvode stavljaju okruglu cijenu, a na odjeću koja je na sniženju stavljaju cijenu s nastavkom ,99. Objašnjenje toga vide u činjenici da oni ne žele da se nova odjeća poistovjećuje s onom 'jeftinijom', dok će trgovine koje žele naglasiti jeftine stvari u svojoj ponudi u cijenama uvijek imati varijantu ,99.

Kad su autori članka zatražili od jedne tvrtke da poveća cijenu jedne svoje haljine iz kataloga s 34 dolara na 39, potražnja za tom haljinom povećala se za trećinu, što je na najbolji mogući način dokazalo pravu moć devetke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo