Ublažen pad investicija u zakup medijskog prostora u hrvatskim medijima

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje - HURA je objavilo podatke o investicijama u zakup medijskog prostora za 2013. Iako se pad ulaganja u i dalje nastavlja, u 2013.

11.7.2014.
12:22
VOYO logo

Kao i prijašnih godina najveći dio medijskog budžeta od 685 mio kuna, odnosno 50% je uložen u zakup medijskog prostora na televizijama, sa neznatnim padom u odnosu na 2012. Manji pad je zabilježen i u vanjskom oglašavanju gdje je volumen manji za 5 mio kuna u odnosu na prethodnu godinu. Najveći pad dogodio se u radijskom oglašavanju te iznosi 23%, dok je u tisku zabilježen pad od 14%. Dio budžeta za zakup medija je iz tiska prebačen u internet oglašavanje, što je povezano s promjenama u konzumaciji tih medija. U 2013. i dalje je nastavljen rast ulaganja u oglašavanje na internetu koje je zabilježilo rast od čak 19% u odnosu na 2012. Od utrošenih 107 mio kuna najveći dio investicija uložen je u display oglase, search i social medije.

U 2013. najveći rast ulaganja u zakup medijskog prostora ostvaren je sektoru trgovine, dok je značajan pad zabilježen kod robe široke potrošnje, hrane i automobilske industrije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

AdEx (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima kao što su televizija, novine, magazini, radio, posteri i internet. Podaci predstavljaju procjenu netto investicije u zakup medijskog prostora po tipu medija u milijunima kuna. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.

Primarni izvori podataka za procjenu su: MediaPuls (YpsosPuls) AGBNielsen FINA Medijske agencije HURA-e

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unapređujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 31 članicu i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo