Tko troši najmanje, a tko najviše na namirnice?

Kućanstva u prosjeku na mjesec potroše na prehrambene artikle i proizvode svakodnevne potrošnje oko 1.900 kuna, manje nego 2010. godine.

15.3.2012.
14:31
VOYO logo

GfK Hrvatska napravio je analizu potrošačkih navika u maloprodaji, koja je pokazala da četiri od pet ispitanika kupuje proizvode za svakodnevnu potrošnju u Konzumu, te je taj trgovački lanac ujedno na prvom mjestu prepoznatljivosti. U zadnja tri mjeseca prošle godine 66 posto ispitanika najčešće je odlazilo u kupnju u Konzum, a u prvih pet lanaca smješteni su još Lidl, Kaufland, Plodine i dm.

Kupci, njih 55 posto, najviše posjećuju trgovine koje su najbliže njihovu mjestu stanovanja ili poslu, dok 35 posto ispitanih tvrdi da ih privlači širina asortimana, kao i prihvatljive cijene. Svaki drugi potrošač odlazi u nabavu u različite trgovine, dok je svaki četvrti potrošač lojalan trgovini u kojoj svakodnevno kupuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U prosjeku jedno kućanstvo mjesečno potroši na hranu, piće i ostale proizvode svakodnevne potrošnje oko 1.900 kuna (što je malo manje nego u prethodnoj 2010. godini, u kojoj je potrošnja također pala u odnosu na prethodnu godinu). Ti su iznosi najviši u Dalmaciji i Zagrebu, a najmanji u sjevernoj Hrvatskoj (oko 1.500 kuna) i Slavoniji (oko 1.300 kuna). Tek oko 20 posto kućanstava troši više od gornjeg prosjeka – uglavnom između dvije i tri tisuće kuna mjesečno.

Iz Analize GfK doznaje se i da se čak 76 posto kupaca informira putem letaka u sandučiću, a 55 posto ispitanih informacije prikuplja iz oglasa na televiziji. Također, potrošači u maloprodaji najčešće plaćaju gotovinom, pa tako 73 posto kupaca plaća novcem, a oko 27 posto plaća karticama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo