KRIZA JE POTPUNO PROMIJENILA ŠOPING U HRVATSKOJ: / Želite znati što smo najviše kupovali u izolaciji? Mogli biste se iznenaditi

Image
Foto: shutterstock

Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača

15.9.2020.
7:14
shutterstock
VOYO logo

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, online trgovina u Hrvatskoj je porasla za 13,9 posto u prvoj polovini 2020. godine.

"U periodu od lockdowna vidimo da se potrošačke navike mijenjaju i da sve više ljudi zbog situacije s koronavirusom pribjegava kupovini online. Tako prvi podaci pokazuju da je u mjesec dana od početka pandemije online trgovina narasla i do 15 posto, što je veliki skok ako znamo da je do sada na godišnjoj razini rasla oko 12 posto. Taj trend se nastavio i u sljedećim mjesecima pa je online trgovina prosječno u prvi šest mjeseci 2020. narasla 13,9 posto“, istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Veliki obrat po sektorima

Proizvodi koji se najviše kupuju putem webshopova su odjeća i obuća i potrepštine za kuću, a osjetno je rasla i prodaja svježe hrane lokalnih proizvođača.

Image
SVJETSKI POZNATI MODNI BREND LANSIRAO LUKSUZNU ALTERNATIVU MASKAMA: /

'To je apsurdno skup proizvod za bogataše...'

Image
SVJETSKI POZNATI MODNI BREND LANSIRAO LUKSUZNU ALTERNATIVU MASKAMA: /

'To je apsurdno skup proizvod za bogataše...'

"Od zatvaranja gospodarstva u ožujku do kraja travnja ove godine online trgovina svježom hranom rasla je i do sedam puta više nego inače, a mnogi trgovci prilagođavali su svoje kanale prodaje upravo na online“, kazala je Ravlić, dodavši kako je pandemija dovela do velikog zaokreta jer se prije korone online kanalima najviše kupovalo putovanja i smještaj (54 posto) te karte za zabavne sadržaje (41 posto), dok sad upravo ti sektori bilježe najveći pad zbog ograničenog kretanja i zabrana okupljanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovine se sele na internet

Koronakriza je zapravo samo ubrzala već postojeće globalne trendove u navikama i ponašanju potrošača. Tako, primjerice, klasična trgovina sve više poprima oblike koji se spajaju s novim tehnologijama i prelazi na modele koji se kombiniraju s online trgovinom (tzv. omnichanel pristup ili u potpunosti na online).

Najveće razlike u korištenju i prelasku u potpunosti na online su u food i non-food segmentu. Neke velike svjetske kompanije su u potpunosti svoje poslovanje preselile na webshopove i kroz sljedećih pet do deset godina najavljuju zatvaranje fizičkih prodavaonica na svim razinama poslovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo