Iz Njemačke stigao odgovor zašto nam ne dolaze turisti

Njemački autoklub ADAC istražio je cijene u 50 popularnih europskih ljetovališta.

17.7.2013.
15:10
VOYO logo

ADAC je tako napravio opsežno istraživanje u 50 omiljenih europskih turističkih mjesta u 10 zemalja – Bugarskoj, Turskoj, Grčkoj, Španjolskoj, Hrvatskoj, Njemačkoj, Nizozemskoj, Francuskoj, Italiji i Danskoj. Uspoređivale su se cijene izvanpansionskih troškova jedne obitelji s dvoje djece na godišnjem odmoru. Cijene su podijeljene u četiri kategorije: jelo i piće, šoping, informacije i slobodno vrijeme, te zdravlje i osobna njega.

Potrošačka košarica sastojala se od 34 proizvoda, a u prosjeku je stajala 174,74 eura. Košarica je u Hrvatskoj stajala 164, u Španjolskoj 159, Grčkoj 150, Turskoj 147, a u Bugarskoj samo 122 eura. Ipak, od Jadrana su skuplje Francuska i Italija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom da je prosječna potrošačka košarica u Hrvatskoj najskuplja u odnosu na konkurentske nam zemlje, vrlo vjerojatno je ovo istraživanje odgovor na pitanje – gdje su nam turisti u špici sezone.

Optimizam u Ministarstvu turizma

Naime, brojne akcije hotelskih kuća i privatnih iznajmljivača, koji ovih dana nude sobe po cijenama nižim do 50 posto, potvrđuju da ovogodišnja turistička špica ipak nije blistava kao protekle godine. Da je turista znatno manje u odnosu na prošlu godinu vidi se i i po brojkama o prometu na graničnim prijelazima, koji je i ovog vikenda bio slabiji nego lani u isto vrijeme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bez obzira na stanje na terenu, iz resornog Ministarstva poručuju da ove sezone očekuju rast prihoda od dva do tri posto.

Ipak, uspoređujući najjeftinije i najskuplje destinacije po pojedinim proizvodima, najjeftinije pivo Nijemci su našli upravo u - Baški. Tako su u ovom krčkom turističkom mjestu pivo kupili za 1,07 eura, a za što su na francuskoj rivijeri, točnije u mjestu Six-Fours-les-Plages platili nevjerojatnih 6,06 eura ili šest puta više, piše Glas Slavonije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U ADAC-u su upozorili kako se, onaj tko ne pazi na svaki cent, prije odlaska na odmor treba dobro pripremiti jer nerijetko se događa da dodatni troškovi jače opterete budžet putovanja od samog turističkog aranžmana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo