NASA / treba i vašu pomoć u potrazi za 'prijetnjama cijeloj civilizaciji'

NASA je pojedincima, vladinim agencijama, međunarodnim partnerima i akademskoj zajednici objavila poziv u pomoć na pronalaženju 'svih asteroida koji su potencijalna prijetnja cijeloj civilizaciji'.

19.6.2013.

Američka svemirska agencija prati oko 95 posto najvećih svemirskih tijela, veličine od kilometra u promjeru i više, koji će proći pokraj Zemlje.

Površina potencijalno opasnih asteroida usporediva je sa svemirskom stijenom koja je, kako se pretpostavlja, prije 65 milijuna godina prouzročila nestanak dinosaura. Čak i manje svemirske stijene mogu biti opasne, i to bez obzira udare li u Zemlju. Naime, kiša meteorita, uzrokovana raspadom jednog meteora, koja je u veljači pogodila slabo naseljeno područje Čeljabinska na Uralu, ozlijedila je gotovo tisuću osoba. Prema izjavama svjedoka, prozori su pucali, kuće su se tresle, a telefoni su prestali raditi.

Planira se hvatanje asteroida

Cilj NASA-ine inicijative i poziva građanima je otkrivanje svih svemirskih objekata promjera većeg od 30 metara. Svemirska agencija NASA također najavljuje planove hvatanja malih asteroida, njihova preusmjeravanja u stabilnu orbitu te slanja ljudi da ih proučavaju već 2021. godine.

Igra sudbine