Otkriveni "tihi" geni odgovorni za razvoj karcinoma?

Otkrivena metoda kojom će se moći otkrivati "tihi" geni koji su odgovorni za rast, razvoj i poramećaje stanica, kao što je rak.

27.4.2000.

Istraživači pretpostavljaju kako postoji od 60 000 do 150 000 ljudskih gena, a nova bi metoda, koju su nazvali metodom Ťoduzimanjať, morala otkriti i one Ťnajtišeť gene i tako utvrditi njihov točan broj.

ŤTihiť su geni oni koji su aktivni na vrlo niskim razinama, određenim stanicama i samo u određeno vrijeme. Iako su vrlo važni za oblikovanje struktura ljudskih stanica, mnogi nisu mogli biti otkriveni zbog raznih propusta u klasičnoj metodi otkrivanja.

Nova se metoda sastoji u odstranjivanju svih poznatih gena iz uzorka i analizi ostatka. Stara metoda otkrivanja nije bila u mogućnosti otkrivati nove gene, jer je izdvajajući poznate gene iz uzoraka u repovima njihovih molekula izdvajala i zapetljane nepoznate gene. U novoj se metodi repovi sijeku, tako da je moguće otkrivati i rijetke gene u malim količinama u kolonijama stanica.

Takav će način izdvajanja puno pomoći u katalogiziranju ljudskih gena, pa i objasniti ulogu manje uobičajenih gena i razloge njihova pojavljivanja.

FNC17