NIJEMCI OBJAVILI VELIKU TV REPORTAŽU O HRVATSKOJ: / 'Prije je sve bilo usmjereno na profit, od silnih gužvi se nije moglo živjeti, a sada nema nikoga...'

Image

Reportaža WDR-a iz 2018.

20.8.2020.
7:51
VOYO logo

WDR, njemačka televizija objavila je reportažu u trajanju od 45 minuta o turističkoj sezoni 2020. u Hrvatskoj, prenosi Index. "Raj za odmor bez turista", naziv je ove reportaže koja je zapravo svojevrsni nastavak reportaže od prije dvije godine.

Reportaža WDR-a iz 2018. bavila se problemima hrvatskog turizma kao što je bila prenapučenost Dubrovnika, a sada, nešto totalno drugo aktualno vezano uz sezonu u Hrvatskoj - a to je situacija nastala zbog pandemije koronavirusa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Za rijetke turiste ovo je idealna situacija jer imaju skoro pa cijelu obalu za sebe, dok se domaći brinu o tome hoće li financijski preživjeti i kako opstati", prenosi Index početak reportaže WDR-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NJEMAČKA TV SNIMILA PRILOG O SEZONI U HRVATSKOJ: /

'U Splitu se osjeća očaj, prazne plaže ne izgledaju lijepo, nego strašno'

Image
NJEMAČKA TV SNIMILA PRILOG O SEZONI U HRVATSKOJ: /

'U Splitu se osjeća očaj, prazne plaže ne izgledaju lijepo, nego strašno'

Prazne dubrovačke ulice

Konobar koji je razgovarao s njemačkim novinarima kaže da ga je strah budućnosti jer ne zna za koga bi uopće mogao raditi pa navodi da "ovdje svi žive od turizma". Poslije toga, opisuje Index, slijede kadrovi dosta praznih ulica Dubrovnika, što je neusporedivo s vrevom i "grajom" koju su ti isti novinari snimili prije dvije godine u isto vrijeme.

Pitanja koja se provlače kroz reportažu su odnose se na to koliko je teško korona-kriza pogodila Hrvatsku, kako to utječe na turizam te kako se ljudi nose sa situacijom. Televizija navodi da je Dubrovnik skoro prazan i da zato nije teško držati distancu jer "ljudi jednostavno nema". Jedan lokalac kaže im da je prije pandemije u Dubrovniku bila tolika gužva da se u gradu više nije moglo živjeti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dubrovački kafići i restorani neće preživjeti krizu

Dubrovčanin govori da je "sve bilo usmjereno na profit" te se prisjeća da je nekada bilo dana kada je šest kruzera dolazilo u dubrovačku luku pa su domaći znali da taj dan nema smisla izlaziti na ulicu zbog gužve. U prilogu se navodi da 2020. niti jedan kruzer neće doći u Dubrovnik, dok jedan u luci stoji prazan te bi tamo trebao provesti i zimu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Index prenosi da se u reportaži spominje i to da je Dubrovnik pun oglasa s popustima, no da je sve više poslovnih prostora koji su ponuđeni na prodaju. Naglašavaju da je u Dubrovniku osobito pogođen sektor gastronomije pa navode da sada gostiju nema, dok je prošle godine više od pet tisuća ljudi rezerviralo. Isto tako, predviđaju da će se velik broj restorana i kafića ove godine zatvoriti i da krizu neće preživjeti.

Plitvička jezera

WDR se nakon Dubrovnika seli na Plitvička jezera, a novinarska ekipa snima kamp u blizini Plitvica u kojima je inače 2.500 mjesta uvijek popunjeno. Međutim, to se neće dogoditi i ove godine jer u kampu je tek 200 šatora i kamp prikolica. Kako navode u reportaži, većina turista koji su došli svoje mjesto nisu rezervirali unaprijed jer su došli do zaključka da zato nema potrebe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prizori iz reportaže od prije dvije godine prikazuju da je 2018. godine na ulazu u Nacionalni park bio jako dugačak red. Ove godine tog reda nema, a zbog pandemije se sada u Nacionalni park po satu pušta do 300 osoba na svakom od dva ulaza. Međutim, manje je gostiju od toga. "Za one koji žive od turizma situacija je posve drugačija, oni već osjećaju krizu", kaže se u reportaži.

U svojoj reportaži Nijemci naglašavaju da je područje oko Plitvica siromašno i da industrije nema pa da su se mnogi okrenuli turizmu kako bi mogli zaraditi pa su digli kredite i sagradili apartmane. Ali ove godine u njihovom smještaju jedva ima gostiju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nema ni jezera fekalija'

U reportaži se podsjeća da su Plitvice doživjele turistički bum bez potrebne infrastrukture i da zato ima svoju mračnu stranu. Riječ je o kanalizaciji i otpadnim vodama. Spomenuto je "Sedamnaesto jezero", odnosno "jezero fekalija" na Plitvicama koje se tamo stvorilo prošle godine.

Image

11.05.2020., Plitvicka jezera - U trecoj fazi popustanja mjera uslijed epidemije koronavirusa otvoreni su Nacionalni parkovi. NP Plitvicka jezera prvog dana posjetili su domaci turisti u malom broju. Cijene ulaznica naredna dva tjedna su popularne 50 za odrasle, 30 za studente i 25 kuna za djecu. Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL

"Usred Nacionalnog parka osjećao se bestijalan smrad", prisjeća se novinarka WDR-a i navodi da ove godine tog jezera nema i to zato što nema ni turista. Naime, postojeća infrastruktura je dovoljna za ovogodišnje brojke turista koji dolaze na Plitvice. Spominju i stanicu za pročišćivanje i načelnika Općine Plitvice Antu Kovača koji objašnjava da se problem riješio zbog prosvjeda lokalnog stanovništva te novinara "koji su političare stjerali uz zid". Navodi se da su stanovnici Plitvica doživjeli financijski šok zbog pandemije koronavirusa i da jedan iznajmljivač kaže da je pandemija "gora od rata" u financijskom smislu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvještaj s Hvara

Hvar je treća destinacija koju je posjetila ekipa WDR-a pa su se prisjetili kako je prije dvije godine tamo bio partijanja. Spominju i lokalnu vlast koja je zbog partijanera uvela stroža ponašanja za turiste te počela prijetit novčanim kaznama zbog neprimjerenog ponašanja.

"Sada se taj problem riješio sam od sebe", konstatira se u reportaži uz snimke praznih hvarskih ulica, prenosi Index. Vlasnik jednog hostela na Hvaru tvrdi da se više ne želi baviti tim poslom jer je pandemija pokazala da je cijeli model hrvatskog turizma pogrešan. Za WDR ovaj lokalac navodi da je "potreban novi pristup i novi projekti" te da "Hvar može ponuditi više od noćnih klubova i glasne glazbe".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hvaranin navodi da želi s lokalnim ljudima koji razmišljaju isto kao i on da se "radikalne promjene turizma na Hvaru moraju dogoditi". Kako navodi, cilj im je ostvariti održivi turizam koji će trajati cijelu godinu, prenosi Index.

Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo