NOVI SVEMIRSKI POTHVAT / Tajne evolucije u središtu Mjeseca

NASA je u subotu lansirala dvije sonde koje bi trebale izraditi preciznu kartu unutarnjih struktura Mjeseca koje će pomoći u razumijevanju njegove evolucije, ali i evolucije Zemlje.

10.9.2011.

NASA kreće u novi pothvat. U subotu su iz Can Canaverala na Floridi lansirane dvije sonde koje bi trebale izraditi preciznu kartu unutarnjih struktura Mjeseca kako bi se bolje razumjela evolucija.

"Polijeće raketa Delta II s dvije sonde GRAIL na put prema središtu Mjeseca", objavio je komentator televizijskog kanala Američke svemirske agencije, George Diller, u trenutku kada su lansirane sonde.

Sondama će trebati tri i pol mjeseca da stignu do zacrtane destinacije pri čemu će prijeći više od četiri milijuna kilometara.

Znanstvenici se nadaju da će sonde prodrijeti u tajne Mjeseca i pomoći u otkrivanju kako se razvijao naš prirodni satelit, ali i Zemlja te druge stjenovite planete.

Sonde GRAIL A i B bi trebale izvršiti vrlo precizna mjerenja mjesečeve gravitacije kao i gustine i kompozicije različitih unutarnjih slojeva Mjeseca sve do njegova središta.

Sisi