marko ševrović: / Hoćemo li prometne kazne plaćati ovisno o primanjima? 'Mogle bi biti puno veće nego danas...'

'Najprije ćemo vidjeti kako je to u europskim zemljama. Vidjet ćemo kakav je efekt takve mjere, daje li pozitivne ili ne rezultate i vidjeti koje su mogućnosti da takvo nešto napravio. Trebaju biti neki preduvjeti, ali opet kažem, vodit ćemo se iskustvima EU', rekao je u RTL-u Danas Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti

22.2.2023.
19:39
VOYO logo

Kazne za prekršaje u prometu mogle bi se ubuduće naplaćivati sasvim drukčije - ovisno o visini vaše plaće. A o tome je u RTL-u Danas govorio Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti:

Vi za MUP radite analizu - Zašto naplaćivati kaznu u prometu po primanjima vozača?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Dobili smo zadatak u kojem trebamo istražiti mogućnost da bi se visina iznosa kazni plaćala prema dohotku, prema imovini koju taj prekršitelj u tom trenutku ostvaraju i na taj način bi se kazne prilagodile imovinskom statusu"

Može li i tu biti nepravdi - vozač jurilice limuzine, a prijavljen na minimalac ili nezaposlen?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naravno da može. To je intencija ovoga što želimo istražiti. Najprije ćemo vidjeti kako je to u europskim zemljama. Vidjet ćemo kakav je efekt takve mjere, daje li pozitivne ili ne rezultate i vidjeti koje su mogućnosti da takvo nešto napravio. Trebaju biti neki preduvjeti, ali opet kažem, vodit ćemo se iskustvima EU"

Kolika bi onda mogla biti najviša kazna – već dugo se govori da su kazne za divljanje i dalje premale?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Teško je sada o tome govoriti. Imamo odgovore 17 zemalja, obično se ide na dnevni dohodak i onda se on multiplicira određenim brojem i onda iznos kazne bude definiran na taj način. Ako imate visoke dnevne dohotke kazne bi mogle biti puno veće nego danas "

Kakva su iskustva u drugim zemljama, je li se smanjio broj nesreća i prekršaja?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Podatke nemam jer analizu nismo još završili. Preliminarno možemo vidjeti da zemlje koje imaju najbolji score sigurnosti prometa imaju taj oblik imovinskog cenzusa. Tu možemo izvući zaključak da postoji određena dobra veza, ali nećemo ništa prejudicirati dok ne napravimo cijelo istraživanje i donesemo zaključke"

Kad biste mogli završiti analizu, kad bi to moglo zaživjeti?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Očekujem da ćemo u sljedećih mjesec do dva dana uspjeti napraviti analizu i dati je na razmatranje i onda bi se trebalo ići prema višim instancama. Prometna struka daje input, ali moramo uključiti i druge struke, pitanje je hoćemo li uopće dati zaključak da je to dobro"

Igra sudbine
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo