I trgovački lanci počinju zaobilaziti Hrvatsku

Zbog sporog izlaska iz krize i stagnacije potrošnje, nekada privlačna tržišta Hrvatske i Jugoistočne Europe veliki trgovački lanci danas nemaju na listi top prioriteta.

5.7.2011.
13:22
VOYO logo

Zaključak je to globalnog istraživanja razvijenosti maloprodaje (GRDI - Global Retail Development Index) konzultantske kuće A.T. Kearney za 2011. godinu.

Usporen izlazak iz gospodarske krize, jaka tržišna konkurencija, rat cjenovnim sniženjima i promjenjive navike potrošača i dalje pritišću globalne trgovačke lance na širenja na nova tržišta. Zemlje Južne Amerike predstavljaju atraktivna tržišta zbog impresivnog rasta od prosječnih 6 posto BDP-a kojeg su ostvarile tijekom recesije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvatska nije više zanimljiva

"Hrvatska u 2011. nije među top 30 zemalja na koje se veliki trgovački lanci žele širiti. Najvažniji razlog za to su sporiji izlazak iz krize te stagnacija potrošnje. Za razliku od Hrvatske i regije, tržišta Južne Amerike još uvijek nisu zasićena brojnim trgovačkim lancima i centrima. Uz veliku otpornost na gospodarsku krizu, rastući udio gradskog stanovništva, te održivi rast maloprodaje, Brazil je na najvišoj poziciji na ljestvici želja globalnih igrača.

Uz njega, među top 10 svjetskih odredišta nalaze se čak tri južnoameričke zemlje: Urugvaj, Čile i Peru. U sljedećim godinama vidjet ćemo kako će ulazak Hrvatske u EU utjecati na odluke trgovačkih lanaca na širenje u Hrvatsku", komentirao je rezultate strong>Zlatko Bazianec/strong>, konzultant u A.T. Kearneyu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U zadnjih deset godina svjetska populacija se povećala za 11 posto i dosegla brojku od 5,7 milijardi ljudi, prodaja trgovačkih lanaca po stanovniku se skoro udvostručila, a površina trgovina se utrostručila. Shodno tome trgovački lanci su rasli i mijenjali svoje strategije.

Atraktivni Bliski Istok i Afrika

U ranim 2000-tim naglasak je bio na Istočnu Europu i nove članice Europske unije. Kina je primanjem u Svjetsku trgovinsku organizaciju 2001. godine preuzela glavni fokus, a nakon toga je uslijedilo širenje tržišta u Jugoistočnoj Aziji, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Gospodarska kriza je ubrzala promjenu ravnoteže i pomicanje fokusa sa Zapada na Istok. Zanimljivo je da je tijekom proteklih deset godina pet zemalja konzistentno plasirano među top 10 najzanimljivijih tržišta za širenje trgovačkih lanaca, a to su Kina, Indija, Rusija, Čile i Vijetnam. Bliski Istok ostaje vrlo atraktivna regija no očekujemo da će uskoro glavno područje fokusa za globalne trgovačke lance postati Afrika", komentirao je Bazianec.

Vezani članci:

arti-201104040182006 arti-201102060029006 arti-201106270328006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
HELL'S KITCHEN usa
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo