Čineći svoje radnike zadovoljnima izgradio je golemo bogatstvo

30.12.2013.
15:13
VOYO logo

Šezdesetdevetogodišnji Götz Werner danas je samo u nadzornom odboru dm-a. Poznati je filantrop koji je za svoj društveni rad dobio brojne nagrade i netipičan biznismen. Njegova životna filozofija istovremeno je i njegova poslovna strategija – svoje radnike doživljava kao kapital.

"Tvrtku ne nosim ja nego kolegice. Većina njih su žene u našim podružnicama. One pokazuju inicijativu, one su ljubazne prema kupcima ili nisu. One su zaslužne za raspoloženje u prodavaonici. Tamo gdje će kupac reći: 'Tu je fino, tu me doživljavaju kao čovjeka. Tu ću kupovati.' To postižu ljudi i to je najvažnije", kaže za Deutsche Welle Nijemac koji je u svojoj zemlji poznat kao borac za prava radnika i siromašnih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Bez ljudi ne bi bilo kapitalizma'

"Sasvim je jasno da kad ne bi bilo ljudi, ne bi bilo ni gospodarstva. Bez ljudi ne bi bilo ni kapitalizma. Dakle, nisu ljudi tu zbog kapitalizma, nego je kapitalizam tu za ljude", kaže Werner.

Ovakvim načinom razmišljanja je postigao uspjeh. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća je otvorio prvu dm-ovu prodavaonicu, a nakon toga je stvorio poslovno carstvo koje danas ostvaruje promet od 7,7 milijardi eura. Ovaj drogerijski lanac danas u Europi ima oko 2.900 prodavaonica, a posluje i u Hrvatskoj, gdje je nekoliko godina na vrhu liste najpoželjnijih poslodavaca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Životno vrijeme

Ovaj uspješan poduzetnik svakako može biti uzor šefovima koji sa svojim zaposlenicima žele postupati društveno osviješteno.

"Nije to tako da zaposlenik kod nas radi i tu provodi svoje radno vrijeme. U stvarnosti je to njegovo životno vrijeme. To čovjeku mora biti jasno. Govoriti o slobodnom i o radnom vremenu je besmisleno. Uvijek se radi o životnom vremenu i tu je naš zadatak da, ako koristimo životno vrijeme nekog drugog, da taj drugi može reći: 'Bilo je naporno, ali se isplatilo'", zaključuje jedan od najuspješnijih njemačkih menadžera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo