SNAŽNIJI OD ATOMSKE BOMBE / Golemi asteroid uništio dinosaure

Tim međunarodnih znanstvenika utvrdio je da je izumiranje dinosaura uzrokovao asteroid promjera 15 kilometara koji je prije 65 mil. godina udario u Zemlju.

5.3.2010.

LONDON - Divovski asteroid koji je udario u Zemlju jedino je uvjerljivo objašnjenje nestanka dinosura, potvrdili su znanstvenici iz međunardonog tima koji se nadaju da su svojim zaključkom riješili spor koji je desetljećima dijelio stručnjake.

Nova studija objavljena u časopisu Science utvrdila je da je uzrok nestanka gotovo polovice vrstna na planeti prije 65 milijuna godina asteroid promjera 15 kilometara koji je udario u Zemlju u području Chicxuluba u današnjem Meksiku, a na vulkanska aktivnost.

Misli se da je asteroid udario Zemlju snagom milijardu puta većom od atomske bombe koja je pala Hirošimu.

Udar je izazvao velike požare, potrese snažnije od 10 Richtera, kontinentalne pomake koji su stvorili tsunamije.

"Konačni čavao u lijes dinosaura bio je kada je materijal iz eksplozije došao u atmosferu i zavio planet u mrak, uzrokovao globalnu zimu i ubio mnoge vrste koje se nisu mogle prilagoditi paklenom okolišu", izjavila je koautorica istraživanja Joanna Morgan s londonskog Imperial Collegea..